Viva recensie – 15 weken voor 18 euro (Groupon)

Het is altijd hopen op die dag dat jouw favoriete merk op Groupon komt. Hoewel veel zaken op die dealsite wat vagere bedrijven betreffen, is het soms zo dat een bekende winkelketen als The Body Shop of MediaMarkt eens op deze manier wat meer klandizie hoopt binnen te halen. Immers geef je meestal niet precies het bedrag uit waarvoor je de bon koopt, dus is het een groot voordeel voor die bedrijven om je die drempel over te hebben. Eenmaal binnen is ‘dit misschien toch ook wel erg handig’ en ‘schat, hadden we dit niet nodig?’. Nu gaat dat bij een abonnement op een tijdschrift natuurlijk iets anders, hoewel Sanoma wel hoopt dat je over de streep wordt getrokken een abonnement aan te schaffen.
Veel mensen denken dat het vooral de abonneegelden zijn die ervoor zorgen dat bladen blijven bestaan, maar dat is niet waar. Het draait allemaal om advertorials en advertenties, vandaar dat een wekelijkse tv-gids als Veronica hypergoedkoop is in aanschaf. Hoe meer mensen Veronica lezen, hoe meer bereik het blad heeft, hoe interessanter het is voor adverteerders. Sanoma, koning van de vrouwenbladen, werkt ook zo. Sterker nog, het hoofdkantoor van L’Oreal staat praktisch in het gebouw van Sanoma in Hoofddorp.
20150122_114232
Er was vorig jaar een tijdje een gerucht dat Viva ging stoppen, maar godzijdank bleek dat niet waar. Het is al zeker een decennium mijn favoriete tijdschrift omdat het net even wat minder huisje-boompje-beestje is dan Flair. Flair heeft vaak items over wonen en kinderen, terwijl ik liever lees over wat spannendere dingen. Ik word graag geadviseerd en ik vind het toffe aan Viva dat het elke week komt, zodat het goed op de actualiteit kan inspringen. Viva besteedt bovendien veel aandacht aan leuke uitjes, films en series, wat ik uiteraard ook enorm waardeer.
Ik plaats deze recensie vandaag, want zo af en toe komt er weer een aanbieding op Groupon en ik heb nu pas foto’s gemaakt van de Viva, waardoor dit de nieuwe stijl is in plaats van die toen ik mijn Groupon aanschafte. Dat was namelijk in 2011, een halve eeuw geleden! Neemt niet weg dat ik alsnog wil benadrukken dat Viva een goed blad is, dat door zeer gepassioneerde mensen wordt gemaakt. Viva geeft je advies, zonder met een vinger te wijzen en je een schuldgevoel aan te praten. Ik vind een blad altijd net een doosje bonbons, het is een fijne mix van verschillende dingen en je weet nooit precies wat er in elk chocolaatje zit. Erg fijn om bij een treinreis even in de winkel te stappen om een blad te kopen, of deze al mee te hebben omdat je een abonnement hebt genomen.
20150122_114301
De Groupon waar ik gebruik van maakte is de aanbieding 15 weken Viva voor 18 euro in plaats van 36 euro. Ongelooflijk hoe ze het daarvoor elke dag naar je deur brengen, maar zoals ik al zei: advertenties is een dingetje. Het fijne van deze Groupon is hetgeen wat altijd een probleem is bij bladen: voor je het weet zit je vast aan een langlopend abonnement omdat je niet op tijd hebt opgezegd. Hierbij heb je daar geen last van, het abonnement stopt automatisch na 15 weken. Je hoeft alleen je vouchercode in te voeren op de site van Viva abonnementen en een week later heb jij je eerste Viva op woensdag op de mat liggen. Perfect.
Uiteraard is dit wel een kwestie van: dit moet maar net je ding zijn. Als je Viva niet bijster interessant vind, dan zal deze deal dat niet beter voor je maken. Ben je echter iemand die graag een vrouwenblad doorbladerd, of die het ene na het andere blad van de titel tot de laatste pagina verslindt, dan ga je hier blij van worden. Ik hap in ieder geval altijd meteen toe als ik een deal als deze zie. Niet alleen bij Groupon, maar ook bij de abonnementenservice van het blad zelf trouwens. Misschien kan Viva daar eens een stuk aan wijden: impulsaankopen en hoe je ze eigenlijk niet zou moeten doen.. 😉
9

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s